Dagje op een ozzie farm - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lotte Broeren - WaarBenJij.nu Dagje op een ozzie farm - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lotte Broeren - WaarBenJij.nu

Dagje op een ozzie farm

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Dagje op een ozzie farm

Nick en ik waren na poging 2 in byron bay. Daar zagen we Hanneke en Iris weer. Iris wilde graag een vriend van haar vader bezoeken die 5u het binnenland in woont. Ze ging eigenlijk alleen, maar omdat ik het niet echt naar me zin had in byron ben ik meegegaan.. We gingen samen op pad naar een man die we allebei niet kende en die in de middle of nowhere woont. Ik wist niet goed wat ik ervan moest verwachten en vond het toch wel spannend. De weg naar dit afgelegen boerderijtje toe, was prachtig! We kwamen op een weg die we 123km moesten volgen. Een weg, met aan allebei je zijden uitgestrekte weilanden. Ik vond het nu al de moeite waard. Uiteindelijk was het 7.5u rijden. De beste man was nog niet thuis toen wij aankwamen, maar hij had ons via een belletje verteld dat we mochten doen of we thuis waren. Het is heel ongewoon voor een Nederlander om zomaar iemands huis binnen te lopen en jezelf het gemakkelijk maken. We wilde eerst zeker weten dat we het goede huis hadden. Beetje ongemakkelijk keken we in zijn post op zoek naar een naam, uiteindelijk vonden wij zijn naam en wisten we dat we goed waren. Na een half uurtje kwam de man thuis, vriendelijke man van 35 met zee blauwe ogen. Gezellig gekletst, maar we moest nog wel even gewerkt worden. Hij moest nog 'even' schapen verplaatsen. Nou dat even is hier niet even. Deze man heeft grond, want waarschijnlijk net zo groot is als heeswijk dinther en omstreken! De man ging op zijn quad achter de schapen aan. Iris en ik volgde hem in de auto. Na zo'n 2uurtjes werken was het tijd om nog even rond te crossen. Ik op de quad en Iris achterop. We hebben even het gaspedaal goed ingedrukt!! Zo heerlijk het enige wat je ziet is land en af en toe een schaap. Het werd al donker en we gingen terug naar zijn boerderij. Quad achterop de jeep en rijden maar! Onderweg kwamen we nog een paar huppende kangaroes tegen, wat een mooie beesten vooral zo in het wild. Na het harde werken een welverdiende bbq en daarna naar bed, want morgen gingen we schapen merken. Heerlijk geslapen in zijn huis en na een licht ontbijtje klaar voor het harde werk. Ik wist niet wat ik kon verwachten, maar het ging er niet heel vriendelijk aan toe voor de schapen. Ik als dierenvriend vond het niet altijd leuk om te zien, maar zeker bijzonder om mee te maken. Hebben een uurtje toegekeken en wat oorbellen gezet en staarten afgekneld. Maar er zitten daar zo ontzettend veel vliegen dat is gewoon ongelooflijk, ze zaten zelfs in mijn neus!! Dus gingen we nog voor een ritje op de quad, even speelkwartier;). Nog even geluncht en de vriendelijke man bedankt voor zijn gastvrijheid! Op naar de lange weg terug!
Tijdens deze rit heb ik net zoveel dode kangaroes gezien als in totaal in mijn hele ozzieavontuur levende! Heeeeeeell veeeel dode kangaroes langs de weg. Tijdens deze terugeist weer hele mooie uitzichten gehad, de zon die langzaam zakt en door de bomen schijnt, de eindeloze weg met onze muziek op word het nog wat mooier:p(ugly heart).
Na een lange rit weer in byron bay, snel gedoucht want Nick en ik gingen weer met de greyhound mee. Op naar port nog iets voor een nacht, om zaterdag weer te arriveren in SYDNEY!

Cheers!!

  • 30 Oktober 2014 - 15:11

    Fenna:

    Wat maak jij daar toch veel mee Lot! Heerlijk die streken die je daar ook nog hebt.. Scheuren op een quad (ik zie je al zitten) Neuzen in de post (ik hoor je al lachen) en een vlieg in je neus.. (ik hoor je al schreeuwen) haha! Moet allemaal hilarisch zijn geweest!
    Maar wel zeker gaaf dat je dat hebt kunnen zien en mee maken. Dan weet je ook hoe het 'echte' leventje daar aan toe gaat..

    Geniet er nog lekker van! Liefs x


  • 30 Oktober 2014 - 18:39

    Gonny:

    Hey Lotje,
    Dit is toch echt een geweldige ervaring rijker. Super.Jij bent dadelijk nergens meer bang voor (toch).
    dat moet toch wel super vet zijn geweest op die qaud,heel wat anders dan hier een beetje door de weilandjes (jes) of over de straat.
    Ga zo door met het genieten en ervaren.Liefs mama en een dikke knuffel (die mis ik wel)

  • 30 Oktober 2014 - 21:24

    Theo:

    Hoi Lotte
    Zo jij hebt lef gehad,helemaal de binnenlanden in naar een wildvreemde man.Maar goed ,weer een ervaring rijker.Kangeroes sneuvelen daar net zoveel als hier katten denk ik,of misschien wel meer.Op naar Sydney en Alice Spring,zal wel een beetje erg warm zijn daar.
    Geniet er nog van en a big huh from me.xxPa

  • 02 November 2014 - 12:18

    Ilse:

    Hoi Lotte,
    het klinkt of je een gezellig avontuurtje hebt gehad. geniet er nog lekker van.
    ilse

  • 03 November 2014 - 11:56

    Susan:

    Hey Lotte,
    Wat maak je toch veel toffe dingen mee! Ik vind het ook leuk om je verhalen zo te lezen.
    Ik heb het filmpje gezien van het quad rijden (die je naar Pim hebt verstuurd). Zoooo gaaf. Het ziet daar mooi uit man. Zeker de moeite waar geweest dat je daar heen bent gedaan. Ik geloof goed dat het quad rijden daar een iets grotere ronde is, dan de rondjes die je hier kan maken. Geniet nog van het mooie land en de leuke dingen die je nog tegemoet gaat. HAVE FUN.
    Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2014

Dagje op een ozzie farm

16 Oktober 2014

another day in paradise!

05 Oktober 2014

Genieten!

20 September 2014

AWESOME!

08 September 2014

Groepweek
Lotte

Actief sinds 18 Juni 2014
Verslag gelezen: 1375
Totaal aantal bezoekers 4733

Voorgaande reizen:

18 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: